17. 3. 2012

Tatra 815 CAS 32

Tzv. veľká cisterna, kedysi súčasť každej hasičskej stanice. Po 26 rokov v službe sa konečne začína s jej čiastočným vyradzovaním, nahrádza ju nová cisterna na podvozku IVECO TRAKKER. Vyradené vozidlá dostanú dobrovoľní hasiči do užívania, kde pri dobrej starostlivosti im môžu slúžiť ešte niekoľko ďalších rokov.
Okolo roku 2000 zopár týchto vozidiel prešlo rekonštrukciou nadstavby u firiem THT Polička, AUTOKAROS Žilina a tiež niekoľko kusov zo závodných hasičských útvarov vo firme ESEA Banská Bystrica. V roku 2010 prebehla rekonštrukcia 20 ks týchto cisterien firmou THT Polička.

Cisternová automobilová striekačka CAS 32-TATRA 815 6x6 PR 2 nadväzuje na typ CAS 32-TATRA 148 a svojou koncepciou sa radí medzi ťažké hasičské automobily, určené k haseniu vodou a penou v pokoji, alebo počas jazdy. Dá sa použiť všade tam, kde je vysoké riziko požiarneho nebezpečenstva.

Veľký objem nádrže hasebných látok a vysoký výkon čerpacieho zariadenia, ktoré je vybavené elektropneumatickým ovládaním, sú predpokladom rýchlej lokalizácie a zároveň likvidácie požiarov aj pri sťažených podmienkach. Taktiež pri poruche elektropneumatického ovládania je možné obsluhovať ovládacie časti aj manuálne. CAS 32 tvorí podvozok TATRA 815 PR 2, kabína štvorčlennej posádky a hasičská nadstavba, ktorá je rozdelená na ukladacie skrine, teplovodný ohrievač, nádrže na vodu a penidlo, čerpacie zariadenie a lafetovú prúdnicu. CAS 32 TATRA 815 6x6 PR 2 je jedno z najrozšírenejších hasičských vozidiel v službách hasičov na Slovensku a Čechách. Má kvalitné jazdné vlastnosti aj v sťaženom teréne, odpruženie je riešené pneumaticky ("vankúše"), ktoré umožňujú výborne eliminovať terénne nerovnosti. Pohonná jednotka umožňuje stály pohon všetkých kolies 6x6.

Označenie: CAS-cisternová automobilová striekačka, 32-výkon čerpadla 3 200 l/min, T 815 PR 2-typ podvozku

Technické údaje:
Rozmery:
Dĺžka 8 510 mm
Šírka 2 500 mm
Výška 3 350 mm
Svetlosť 325 mm

Hmotnosť:
Pohotovostná 12 952 kg
Užitočná 9 440 kg
Celková 22 392 kg

Motor:
vznetový, štvortaktný, vzduchom chladený, 12-valcový s priamym vstrekovaním, uložením 6 valcov vo dvoch radách do "V" s rozvodom OHV,
zdvihový objem motora 19 000 cm3
výkon 235 kW pri 2 200 ot. min-1

Kabína: dvojdverová, štvormiestna s možnosťou hydraulického odklopenia.

Čerpacie zariadenie:
Odstredivé jednostupňové čerpadlo je uložené v zadnej časti v uzavretej kabíne, ktorá je temperovaná odpadovým teplom výfukového potrubia. Taktiež je možné zohrievanie nádrže s nezávislým kúrením-bufíkom. Čerpadlo je celomosadzné, s letmo uloženým obežným kolesom. Hriadeľ čerpadla je tesnený mechanikou (bezobslužnou) upchávkou MU HVN 45. Plynová výveva je montovaná na výfukovom potrubí motoru a slúži k zaplaveniu požiarneho čerpadla pri čerpaní vody z vodného zdroja.
Technické údaje čerpadla:
3 200 l/min z vlastnej nádrže pri tlaku 0,8 MPa a kgs 1,5m
1920 l/min pri zvýšenom pracovnom tlaku 1,2 MPa
1000 l/min pri max. pracovnom tlaku 1,4 MPa (max.20 minút)
Maximálny tlak čerpadla 1,6MPa
Maximálna sacia výška 7,5 m

Maximálny prietok primiešavadla penidla 200 l/min
Výkon čerpadla na penidlo max. 50 l/min.

Nádrže:
Na vodu 8 200 l
Na penidlo 2 x 400 l

Pomocné zariadenie:
Výkon teplovodného ohrievača nádrže 18,9 kW

Ostatné technické údaje:
Max. rýchlosť 98 km/hod
Spotreba paliva 57 l/ 100km
Spotreba pri výkonu čerpadla 18 l/Mh
Nádrž paliva: 240 l (nafta)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára